Vänskap

" Vänskap är en social relation i vilken de båda parterna känner tycke för varandra och hyser ömsesidig tillit och respekt. Innebörden av ordet vänskap har i västerländsk historia förändrats från Aristoteles vida kärleksbegrepp philia [1] till att i dag närmast motsvara en privat kamratrelation."



De va wikipedias förklaring :) INMYASS ....


Ja skriver precis som ja tänker ... å passar de er / dig inte så... notmyproblem.nu



Vad är vänner för er ? Vad tänker ni på när ni hör de ordet eller begreppet ?


När man va liten hade man rätt många nya bästisar hela tiden å även sådana man hade i HUR många år som helst.
De är annorlund nu kan ja säga ..

Bara för man blir äldre kan man inte ha en nära vän då? En man kan dela allt med ? En som man umgås med ? En som inte spelar ut en ?


Bara för man skaffat barn betyder de att man är tråkig då? att de ej går umgås med en ? kan man inte ha barn utan att kunna ha roligt med å utan barn?? Har hellre mina älskade barn å umgås än me falska vänner ..


Haft många vänner i mina dagar sådana som kommit å gått .. blivit sviken många gånger. En gång som är stark för mig är när ja hade en dröm å ja trodde som sagt de va min bästa vän då så berättade precis allt, va gör personen joooo går berättar de för min fiende... gör man så ? Fanns ingen anledning alls till att göra så .. inte för fem öre. Från den gången är de ej sig likt mellan oss å tyvärr kan ja inte skylla de på någon annan än dig .. har skit vårt att förstå än idag varför du gjorde de å till vilken nytta liksom ... men men.. ja vet nu iaf vad man ska säga å inte säga , lärt mig detta ..



Äckligt kladd å fjäsk " titta på mig ja kan åla som en hooora" "titta på mig ja tror mig va snyggast" " titta på mig ja är fan smartare än du" " titta på mig ja är alltid villig" ..osv osv.. å fan vet allt va de varit .. trött på skiten nu .. sorry.


Finns dom som beter sig som svin måste försöka bevisa att de är snyggare smartare ja fan vet allt fast i självaste verket mår personen / personerna jääävligt dåligt själv inombords men vill ej visa de för verka svag.


Å DIG litar ja fortfarande inte på .. du fick mig att vilja kräkas galla på dig rakt i ansiktet .. man gör ej så som du gjorde. Står fortfarande fast vid mina åsikter å tyvärr kommer den ångesten komma knacka på hos dig en vacker dag.


Å DU då..tror du att du är BÄTTRE än mig på någotvis ?? tyvärr vännen är livet inte en tävling men de får väl du inse någon dag du med .. å kom fan inte å kryp till mig sen när dina andra vänner vänder ryggen mot dig för du kommer tabba dig , folk är inte dumma..


Ja ska visa för er hela bunten att ni alltid trott fel .. å ska göra PRECIS SAMMA SAK som ni gjort mot mig, vänta bara .. de är ju tydligen SÅ man ska bete sig så vad ger de dig / er rätten tro att ni kan göra så mot mig helt ostraffat ? Nej nej nej .. de kommer... vänta bara .. Kanske låter nästan som ett hos men vill mer säga de är ett hmm... L Ö F T E ;) Kan du kan jag ;) remember ????


Har lärt mig att ja mår BÄST med mina barn.. de får mig att le när ja vaknar le när ja lägger mig. De har en sån kärlek som de ger som ingen kan jämföra med. De är mitt kött å blod .. å i detta fall kan man verligen säga att blod är tjockare än vatten. Skulle aldrig svika mina barn medvetet..


Hitta ett sådant bra ordspråk nyss å de stämmer VERKLIGEN kan ja säga ..




eller hur ? :)


Man kan inte bete sig precis som man vill som en del verkar tro ..

Ne om man skulle ta rensa upp lite i sitt liv ? Är på tiden ! Förändringar ska SKE .. nu.



Äh blir bara mer deprimerad.. på med skorna ut å rensa huvudet. sover kanske bättre då med ??


Puss & Kram


V e r ★ n i c a




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kloka ord om vänskap.

Svar: Ooooo jaa .. :) danke !
Miss V

2012-05-07 @ 22:10:36

Kommentera här ⇣

Vad heter du? (får va anonym med)
Kom ihåg mig ?

E-postadress: (bara JAG som ser den)

Din snygga blogg ?

Vad hade du på hjärtat ?

Trackback
RSS 2.0